לפני מספר חודשים השתתפתי בכנס תקשורת מיטיבה שאורגן ע"י קהילת "תודעה בריאה".
שם ההרצאה שהעברתי היה "איך להכניס תקשורת מקרבת לארגון?" ואחד הדברים הראשונים שאמרתי בהרצאה הוא שתקשורת מקרבת היא לא משהו שמכניסים לארגון.
תקשורת מקרבת היא לא חפץ שאפשר לקחת, להרים או להכניס לארגון.
היא גם אינה מוצר שניתן להטמיע או לשדרג.
תקשורת מקרבת היא גישה המשלבת תפיסת עולם, כוונה, תקשורת וכלי השפעה מעשיים.
במהלך ההרצאה חלקתי את התפיסה שלי בנוגע לארגונים ולמהות של ארגונים בעולם, הנחות יסוד של תקשורת מקרבת, דוגמאות לכלים ותהליכים מבוססי תקשורת מקרבת המותאמים לעבודה בארגונים, כיצד ניתן לפתח תרבות ארגונית מבוססת תקשורת מקרבת ועוד.
ההזמנה להרצות על הנושא הזה אתגרה אותי ואיפשרה לי לגבש מחשבות, ניסיון ותובנות של כחמש עשרה שנות לימוד, הנחייה ועשייה של תקשורת מקרבת בארגונים ועם ארגונים.
אחד החלקים הכי משמעותיים עבורי בהרצאה היתה שיחה עם אחת המשתתפות שהתפתחה משאלה בנוגע לקושי בעבודה עם לקוח במצב מורכב ומאתגר.
ניתן לצפות בהרצאה המלאה בקישור הבא.
אתם מוזמנים לכתוב לי מה עולה בכם כשאתם צופים ומקשיבים להרצאה.
כתמיד, מוזמנים להעביר את זה הלאה..
שבת של שלום,
חיים מלאים,
רוני ויינברגר