אירוע #1
מנהלת פרויקט שחזרה משלושה שבועות חופשה מבקשת מכם להשתתף בקורס ייחודי בן שלושה ימים בקרוב.
מנהלת הפרויקט חרוצה, מסורה, משקיענית ואכפתית.
היא מאוד מעוניינת בקורס ובטוחה שזה יתרום לה ברמה האישית והמקצועית. לא נראה שיהיה קורס כזה בקרוב.
הפרויקט נמצא בקשיים ויש הרבה לחץ מצד הלקוחות. היעדרות מנהלת הפרויקט בשלושת השבועות האחרונים רק החריפה את המצב.
האם לאשר או לא לאשר את ההשתתפות בקורס?
אירוע #2
עובד משתף אתכם בפתיחות באתגר בריאותי משפחתי ובקשיים שהוא חווה.
מזה זמן רב העובד אינו עומד בציפיות שלכם ורמת התפקוד שלו נמוכה משל אחרים.
שמתם לב שבעיית הביצועים שלו החלה עוד לפני האתגר הבריאותי וכנראה תימשך גם לאחר מכן.
חשוב לכם להעביר לו מסר חד בכדי שיהיה מודע ויתחיל להשתפר
אך לא נעים לכם, במיוחד בתקופה שכזו ולאחר שיחה כ"כ אותנטית ופתוחה.
להעביר מסר או לא? מה בדיוק? עכשיו או עוד מעט?
אירוע #3
יום חמישי בצהריים.
ביום ראשון הקרוב יש מצגת קריטית שאתם אמורים להעביר.
פיניתם לכם כמה שעות לעבודה כי ממש חשוב לכם להגיע מוכנים.
המנהל שלכם מתקשר ובודק אם תוכלו להצטרף אליו בשעות הקרובות לטיפול בנושא אסטרטגי חשוב.
אתם רוצים להיות שם אתו אבל המשמעות היא שלא תספיקו להכין היום את המצגת שתכננתם.
אתם שוקלים להשאיר את הכנת המצגת לסוף השבוע
אבל ממש לא מתחשק לכם שזה יבוא שוב על חשבון המשפחה או הזמן הפנוי שלכם.
מה תעשו?
אירוע #4
לאחרונה, לאחר עזיבת שני עובדי מפתח בצוות, גייסתם שני עובדים חדשים.
הם נלהבים, נראים מבטיחים מאוד אך חסרי ניסיון.
אתם שלמים עם הגיוס שלהם ובטוחים שההשקעה בהם תחזיר את עצמה בטווח הארוך.
נראה שתצטרכו להשקיע בהם בחודשים הראשונים הרבה שעות חניכה והדרכה.
הלוואי והיה לכם את הזמן הזה…
למרבה הצער עומס המשימות לא קטן בעקבות העזיבות והדרישות מהצוות שלכם רק עולות.
אתם מתלבטים מה לעשות – כמה להשקיע בהם וכמה לדחוף בעצמכם את העבודה שחייבת להתבצע?
אירוע #5
אריאל, עובד מצטיין שלכם, מבקש לצאת לחופשה ללא תשלום כדי לטייל בעולם במשך כחצי שנה.
חשוב לכם לבוא לקראת אריאל ולצ'פר אותו ואתם גם חוששים שהוא יעזוב אם לא תיענו לבקשתו.
אבל…. זה ישפיע מיידית על הפרויקט החשוב שאריאל עובד בו כרגע.
ומעבר לכך – זה יכול להיות תקדים שיגרור אחריו בקשות מעובדים נוספים.
אתם בתחושת מלכוד ונראה שבמצב הזה אפשר רק להפסיד.
לאשר או לא לאשר את החופשה?
אירוע #6
בישיבת ההנהלה האחרונה קיבלתם עדכון לגבי תפקיד רוחב חדש שנפתח בארגון האם שלכם.
מנהל הארגון רומז לכם שהוא היה רוצה לראות בתפקיד את ענת, אחת העובדות המובילות שלכם.
ברור לכם שענת מתאימה לתפקיד.
אתם מעריכים שהשפעתה תהיה משמעותית ורחבה, כזו שתצעיד את הארגון קדימה.
עם זאת, אתם יודעים שאם ענת תעזוב את תפקידה הנוכחי, הקבוצה תיחלש מאוד וייקח חודשים לסגור את הפער.
מה לעשות? למי ולמה לתת עדיפות?
******
אם אתם מנהלות או מנהלים בפועל, שש הדילמות הללו אינן זרות לכם.
אתם כנראה פוגשים דילמות כאלו ואחרות על בסיס יומיומי.
בחרתי לשתף בדילמות המסוימות הללו כיון שהן מייצגות מספר 6 קונפליקטים ניהוליים נפוצים:
אירוע 1 – קונפליקט בין צרכי אנשים וצרכי משימות.
אירוע 2 – קונפליקט בין צרכי ניהול ביצועים וצרכי תמיכה בעובדים.
אירוע 3 – קונפליקט בין הצרכים שלנו לצרכי אחרים.
אירוע 4 – קונפליקט בין צרכים תשתיתיים לצרכים תפוקתיים.
אירוע 5 – קונפליקט בין צרכים אנושיים לצרכים מערכתיים.
אירוע 6 – קונפליקט בין צרכי הקבוצה שאנו מנהלים לצרכי הארגון שאנו חלק ממנו.
כמנהל וכמלווה/מדריך מנהלים אחרים, פגשתי מאות דילמות כאלו ודומות להן.
אני מוצא שלושה דברים משותפים לכל המקרים הללו:
ראשית, לאף אחד מהם אין תשובת בית ספר פשוטה.
שנית, הם מייצגים קונפליקט בין היבטים חשובים שמנהלים נדרשים להם על בסיס קבוע.
שלישית, במקרים כאלו, יש חשיבות גדולה גם להחלטה עצמה וגם לתהליך המוביל להחלטה.
כיום, לאחר לא מעט שנים של למידה, תרגול והתנסות,
יש תהליך אחד פשוט, שלושה שלבים בסה"כ,
שאני "מפעיל" כמעט בכל סיטואציה שכזו.
התהליך הזה מאפשר ליצור בהירות,
תורם להתנהלות בריאה בסיטואציות מורכבות
ומסייע בקבלת החלטות ובפתרון קונפליקטים.
בכדי לא לדבר "באוויר" – הנה הוא לפניכם.
שלושה שלבים בסה"כ:
1. בדיקת כוונות.
2. חידוד צרכים.
3. חיפוש פתרונות.
1. בדיקת כוונות
זהו שלב פנימי, כזה שאני בודק עם עצמי.
הוא מתבטא בשאלה מרכזית אחת היכולה לבוא בתצורות שונות. לדוגמא:
האם אני מכוון ל win-win אמיתי בסיטואציה הזו?
האם אכפת לי גם מהצרכים שלי וגם מהצרכים של אחרים?
2. חידוד צרכים
לאחר שעניתי על השאלה הראשונה אני מנסה להבין
את כל הצרכים השונים המבקשים מענה בסיטואציה.
הצרכים שלי, של העובדים, של הלקוחות, של המערכת וכו'.
3. חיפוש פתרונות
לאחר שחודדו הצרכים החשובים
אפשר להתחיל לחשוב על פתרונות יצירתיים שעובדים לכולם
או לפחות כאלו שמשרתים את מירב הצרכים.
מניסיון, בדילמות שכאלו, תמיד יש יותר מתשובת כן או לא.
בסדנת הניהול הקרובה שתיערך ביום ראשון 23/8 18:00-22:00 בכפר סבא,
נתרגל את התהליך הזה "על" מקרי אמת שיועלו על ידי המשתתפים
תו"כ דגשים וטיפים מעשיים נוספים.
תהליך שלושת השלבים לדילמות ניהוליות יהיה רק אחד
מתוך מספר כלים, תהליכים ועקרונות שיוצגו ויתורגלו בסדנה.
מה יקרה בארבע שעות המפגש ?
נתכנס החל מ 17:30 במרכז גלר בכפר סבא לנשנושים ושתייה.
בשעה 18:00 נפתח את הסדנה.
הדקות הראשונות יוקדשו להיכרות בין המשתתפים
ולהצגה זריזה של גישת התקשורת המקרבת.
מיד לאחר מכן ניכנס לתרגול מעשי של עקרונות, כלים ותהליכים
שיהווה את החלק העיקרי והמרכזי בסדנה.
למרות שאביא שלל דוגמאות לאתגרים ניהוליים מ"הבית"
אני בונה מאוד על האתגרים והדילמות שיביאו משתתפי הסדנה.
ניגע במעט תיאוריה ובהרבה תרגול בתצורות שונות: במליאה, בקבוצות ובזוגות.
נסיים בסביבות 22:00 ובין לבין נצא להפסקת שתייה וכיבודים.
מנהלים שלקחו חלק בסדנה הזו ובדומות לה
מעידים על המהירות שבה הטמיעו את הכלים,
על יכולת מוגברת לפתור קונפליקטים ולהתמודד במצבים מורכבים,
על הקשרים שהועצמו והתחזקו עם עובדים ועמיתים
ועל הרוגע, האיזון והבהירות שהם חוו בתוכם.
תוכלו לקרוא משובים לדוגמא ממנהלים שונים בדף ההרשמה לסדנה.
מספר המשתתפים במפגש מוגבל ל- 18 מנהלות ומנהלים בלבד.
נותרו מספר מקומות אחרונים. עלות הסדנה 380 ₪ (פחות משעת ליווי אישית).
זוהי ההזמנה האחרונה שאני שולח לסדנה,
כך שאם אתם בעניין אני ממליץ לכם לקבל החלטה בקרוב.
הקישור הבא מוביל לפרטים נוספים ולטופס הרשמה.
עד כאן להפעם,
אני מקווה שהמסר הזה היה בעל ערך עבורכם,
חיים מלאים,
רוני ויינברגר
*****
* להזמנת סדנה ייעודית למנהלים בארגון או בחברה שלכם – צרו אתי קשר דרך האתר
** לקבלת קורס תקשורת מקרבת חינמי ניתן להירשם בצד שמאל למעלה. פרטיות מובטחת.
*** להצטרפות בפייסבוק לחצו כאן